Czy trening kardio i aktywność fizyczna sprawią, że staniesz się lepszym wokalistą?

Wyobraź sobie ten scenariusz: zapisałeś się na pierwszy maraton. Być może ścigałeś się w gimnazjum na nartach i uprawiałeś bieganie jako regularną formę ćwiczeń fizycznych. Z tego powodu nie korzystasz z planu treningowego, a zamiast tego kontynuujesz swoją normalną rutynę treningową. Kiedy jednak nadchodzi dzień maratonu, walczysz o ukończenie całego toru i kończysz z kontuzją. Prawdopodobnie poczułbyś się zdradzony przez własne ciało, prawda?
Chociaż ten scenariusz jest wysoce przesadną okolicznością, ma on sens: aby osiągnąć cel fizyczny w możliwie najzdrowszy sposób, potrzebna jest pewna ilość świadomości ciała i treningu.
I choć nie wymaga to prawie takiego samego treningu wytrzymałościowego jak bieganie maratonu, śpiew jest bardzo aktywnym zajęciem fizycznym. Podczas gdy tylko dwa małe mięśnie są odpowiedzialne za kształtowanie brzmienia Twojego emisji głosu ( struny głosowe), akt emisji głosu jest doświadczeniem całego ciała.
Jaki jest więc właściwy sposób szkolenia? Dodanie aktywności fizycznej do swojej praktyki muzycznej, aby rozwinąć wytrzymałość i wzmocnić swój śpiewny głos jest doskonałym pomysłem. W ten sposób pomożemy Ci śpiewać lepiej:

1. Twoje ciało jest Twoim instrumentem.

Prawie na każdej lekcji wprowadzającej, którą prowadzę, uczeń jest zawsze zaskoczony tym, jak wymagająca fizycznie jest ta lekcja. Często ma wrażenie, że po prostu poszli na trening. Dokładnie tak powinien czuć się każdy uczeń po lekcji emisji głosu!
Kiedy śpiewasz najlepiej jak potrafisz, używasz całego ciała. Stopy Cię podpierają, nogi Cię podtrzymują, a tułów rozpręża się i działa, aby zapewnić wsparcie oddechu potrzebne do podtrzymania emisji głosu. Nawet jeśli siedzisz na krześle, opierasz się na fortepianie lub kładziesz się na ziemi, używasz czegoś więcej niż tylko gardła i głowy do emisji głosu.
Jeśli Twoim celem jest nauczenie się jak wzmacniać swój wokalny głos, pierwszym krokiem jest mapowanie świadomości ciała. Przy następnym śpiewaniu zadawaj sobie następujące pytania:

  • Które mięśnie angażują się podczas oddychania? Kiedy śpiewam frazę muzyczną?
  • Jak wyglądają moje stopy? Czy czują ziemię?
  • Gdzie czuję, że po wdychaniu rozszerza się mój tułów? Z przodu? Z boku? Z tyłu?
  • Czy utrzymuję niepotrzebne napięcie w organizmie? Może w ramionach lub szczęce?

2. Oddychanie, oddychanie i więcej oddechu!

Rozbudowa płuc to łaska zbawienna dla każdego śpiewaka. W większości przypadków w życiu codziennym wdychamy i wydychamy podświadomie, bez konieczności aktywnego angażowania płuc. Gdy śpiewamy, zużywamy jednak do 90% pojemności płuc w zależności od zakresu, stylu i długości utworu.
Jeśli nie zdarzy Ci się być sportowcem, istnieje prawdopodobieństwo, że przez cały dzień nie będziesz wykonywał wielu czynności, które wymagają dużo świadomego oddychania. Wpisz ćwiczenia kardio: bieganie, pływanie, jazda na rowerze, trening na torze, wymień to! Wszystkie te formy ćwiczeń, oprócz ogólnych korzyści zdrowotnych, poprawią rozszerzalność płuc, co pomoże Ci uzyskać większy dostęp do pojemności płuc i podsycać głos podczas każdej sesji treningowej, lekcji lub wykonywania ćwiczeń. Dobre wspomaganie oddechu dzięki ćwiczeniom kardiologicznym zapewnia wytrzymałość pozwalającą na bezpieczne emisje głosu przez wiele godzin, dni i lat.

Uwaga: Aby wziąć udział w kolejnych ćwiczeniach oddechowych, dołącz do naszej następnej lekcji na żywo, online! Zobacz harmonogram i zarezerwuj miejsce.

3. Znaczenie postawy

O ile posiadanie dobrej postawy może wydawać się oczywiste, to nie wydaje mi się, aby większość śpiewaków zdawała sobie sprawę, że postawa jest czymś, nad czym należy regularnie pracować i co należy wzmacniać. Podobnie jak trening płuc z treningiem kardio, musimy wzmacniać nasz organizm, aby wspierać dobrą, naturalną postawę podczas uwalniania napiętych mięśni.
Joga lub pilates pozwolą osiągnąć oba te cele, wraz z dodatkowymi korzyściami psychicznymi! Poprzez wzmocnienie instrumentu (ciała) i rozluźnienie napiętych mięśni, będziesz śpiewać swobodniej i łatwiej. Dodatkowym bonusem jest możliwość znacznie szybszego rozgrzania głosu, jeśli Twoje ciało jest już po rozgrzewce!
Oto kilka małych sztuczek, które pomogą Ci wyregulować formę: Wdychać całkowicie i głęboko, nie unosząc ramion ani nie napinając szyi. Następnie, podczas wydechu, wyobraź sobie, że kręgosłup rośnie dłuższy w obu kierunkach, jednocześnie wychodząc poza czubek głowy i w dół ku ziemi.

Jak wiele aktywności fizycznej potrzebuję, aby śpiewać w najlepszym wydaniu?


Podczas gdy ilość spędzonych minut i intensywność wszystkich ćwiczeń fizycznych będzie się różnić w zależności od osoby, oto podstawowy plan, który możesz chcieć realizować:
3 razy w tygodniu: Kardio powinno być zarezerwowane na długie dni ćwiczeń wokalnych. W dni treningu kardio odkryłem, że moja pojemność płuc jest najlepsza, a energia, którą czuję po treningu pomaga w długich sesjach ćwiczeń muzycznych. Aby uzyskać wszystkie zalety kardio podczas emisji głosu, spróbuj dopasować go przed ćwiczeniami.
2 razy w tygodniu: Joga lub pilates są zarezerwowane dla moich dni bez treningu emisji głosu. Zajęcia jogi, które są długie i zapewniają przyjemny trening, jak również zajęcia pilates, budują siłę i elastyczność, które mogą wywołać uczucie bólu i potrzebę powrotu do zdrowia. Najlepiej unikać aktywności, która może spowodować chwilowe napięcie lub usztywnienie w dni emisji głosuhttp://www.stagevoice.pl/ – lub zaplanować trening na czas po śpiewaniu.
Codziennie: Delikatną jogę i rozciąganie można wykonywać w każdej chwili i bardzo do tego zachęcamy, szczególnie przed śpiewem. Zawsze rezerwuję sobie czas na delikatną jogę w dni występów, przesłuchań czy długich prób – delikatny trening nie tylko uspokaja umysł i ciało, ale także ułatwia i przyspiesza nagrzewanie wokalne.

Zostaw komentarz