Księgowość wspólnot mieszkaniowych – prosty 5-stopniowy przewodnik

księgowość wspólnot mieszkaniowych w jest często zbyt skomplikowana z tego czy innego powodu. Myślę, że codzienne obowiązki związane z prowadzeniem restauracji mogą spowodować, że właściciel zaniedba proces prowadzenia ksiąg rachunkowych. Kiedy już jesteś w tyle w księgowości, trudno Ci nadrobić zaległości. Marże zysku w branży restauracyjnej są zbyt niskie, aby pozwolić na poślizg w księgowości. Jeśli nie obserwujesz uważnie swoich finansów, może być za późno, aby rozwiązać problemy do czasu ich znalezienia. Oto prosty 5-krokowy przewodnik po prowadzeniu księgowości w restauracji.

Rejestracja sprzedaży

Jednym z pierwszych elementów, który trzeba będzie zrobić to dowiedzieć się, jak poprawnie rejestrować sprzedaż. W przypadku sprzedaży restauracyjnej konieczne jest rejestrowanie codziennych danych z dziennika sprzedaży w systemie. Każdego dnia zapisujemy osobny dzienny wpis dotyczący sprzedaży (nie miesięcznie ani tygodniowo), ponieważ staramy się określić, w jaki sposób pieniądze i wpłaty kartą kredytową trafiają do banku restauracji. Większość restauracji akceptuje karty kredytowe i rozlicza pobraną ilość codziennie. Wynikiem tego będzie wpłata na kartę kredytową lub wpłata na konto bankowe osobno dla każdej serii. Musisz przeanalizować, w jaki sposób środki trafiają do Twojego banku i skonfigurować system księgowy, aby odzwierciedlał tę aktywność.
Aby rejestrować dzienną sprzedaż, trzeba sporządzić jakiś raport podsumowujący sprzedaż. Większość systemów restauracyjnych punktów sprzedaży posiada wbudowane dzienne podsumowanie sprzedaży. Jeśli potrzebujesz dostosować raport, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, będziesz musiał pracować nad jego dostosowaniem do systemu punktów sprzedaży. Gdy masz już podsumowanie sprzedaży, powinieneś ustawić dzienny wpis w dzienniku sprzedaży i utworzyć zapamiętaną transakcję w systemie.

Rachunki i zobowiązania

Następnym krokiem w procesie księgowania w restauracji powinno być ustalenie zobowiązań. Utrzymanie zadowolonych dostawców jest ważne, jeśli chcesz, aby nadal z Tobą współpracowali. Musisz nauczyć się wpisywać rachunki i płacić rachunki w systemie; oba te zadania są łatwe do wykonania. Wprowadzanie rachunków 1-2 razy w tygodniu i płacenie ich raz w tygodniu powinno być więcej niż wystarczające. Jeśli wprowadzasz paragony, wydrukuj listy kontrolne z systemu. Automatycznie wprowadzi to informacje o płatnościach do pliku, ograniczając w ten sposób niepotrzebne wprowadzanie danych. Inną możliwością jest płacenie rachunków przez Internet, łącząc konto bankowe z systemem i rejestrując się w celu płacenia rachunków przez Internet.
Kolejną częścią Twoich zobowiązań będzie skonfigurowanie karty kredytowej w systemie. Widziałem, jak wielu użytkowników błędnie skonfigurowało karty kredytowe. Karta kredytowa nie powinna być konfigurowana jako rachunek typu wydatek; powinna być konfigurowana jako rachunek typu karta kredytowa. Wydatki są rozpoznawane przy wprowadzaniu opłat za karty kredytowe. Konfiguracja karty kredytowej właściwego typu pozwoli również na uzgodnienie konta, co jest bardzo ważne.

Wynagrodzenia

Zawsze zalecam, aby klienci korzystali z outsourcingu usług kadrowo-płacowych, bez względu na branżę, w której się znajdują. Jednym z głównych powodów jest odpowiedzialność, która wiąże się z prowadzeniem własnej listy wynagrodzeń. Jeśli nieprawidłowo złożą Państwo podatki od wynagrodzeń lub złożą je z opóźnieniem, kary i odsetki, które zostaną naliczone, mogą być dość wysokie. Po drugie, outsourcing potrzeb kadrowo-płacowych jest bardzo przystępny cenowo. Szukałbym firmy zatrudniającej pracowników, która cieszyłaby się bardzo dobrą reputacją. Wymagałbym również, aby dane o wynagrodzeniach były importowane do systemu, a wszystkie raporty i kontrole wynagrodzeń przesyłane elektronicznie.

Uzgodnienie

Uzgadnianie kont w systemie jest najważniejszym elementem całego procesu księgowego. Pogodzenie kont jest jedynym sposobem, aby wiedzieć, że zarejestrowałeś wszystkie swoje transakcje finansowe. Musisz uzgodnić wszystkie konta, a nie tylko konta bankowe. Powinieneś uzgodnić konta bankowe, karty kredytowe, pożyczki, linie kredytowe i zobowiązania płacowe. Każde konto, które otrzyma wyciąg z saldem początkowym i końcowym, może zostać uzgodnione. Uzgadnianie kont gwarantuje, że przeglądasz wiarygodne raporty finansowe.

Sprawozdawczość finansowa

Raportowanie finansowe dla restauracji powinno być kolejnym ważnym elementem procesu księgowego. Jeśli nie korzystasz z raportowania finansowego w swojej restauracji, prowadzisz działalność w ciemno. Przy tak napiętych marżach zysku w branży restauracyjnej ważna jest regularna analiza sprawozdań finansowych. Restauracje powinny przyjrzeć się wskaźnikom sprzedaży vs. koszt sprzedanych towarów oraz wskaźnikom zatrudnienia. Innym wskaźnikiem, który należy wziąć pod uwagę w wielu restauracjach, jest podstawowy koszt, który ma na celu utrzymanie kosztów żywności, napojów, pracy na około 60% do 65% całkowitej sprzedaży. Porównanie zysków i strat z poprzednimi okresami i latami daje również pewne wyobrażenie o tym, jak sprawy mają się finansowo rozwijać. Restauracyjne raportowanie finansowe może być różnicą między sukcesem a porażką.
Istnieje wiele innych aspektów, które trafiają do księgowości restauracji, takich jak wybór punktu sprzedaży w restauracji, kontrola zapasów, kontrolowanie kradzieży i obsługi gotówki. Wyżej wymienionych pięć prostych kroków położy jednak podwaliny pod solidny system księgowy. W miarę rozwoju będziesz musiał stale dostosowywać system księgowy do swoich potrzeb.

Czy Twój system księgowości wspólnot mieszkaniowych jest połączony?

Jakie jest Twoje największe wyzwanie w dziedzinie księgowości?

Zostaw komentarz