Jak zdrowe jest Sushi?

Jeśli planujesz zjeść coś zdrowszego, to sushi z wszystkimi witaminami, składnikami odżywczymi i kwasami tłuszczowymi może odegrać kluczową rolę.
Dla wielu z nas koncepcja zbilansowanej diety i regularnych ćwiczeń fizycznych brzmi jak ciężka praca, ale tylko dlatego, że nie robisz tego dobrze. Ćwiczenie może być świetną zabawą. Na bieżni nie trzeba spędzać 30 minut, pokonując strome zbocze. Podobnie zdrowe odżywianie to nie tylko brokuły i koktajle jarmużowe. Dzięki sushi i wszelkim innym wspaniałym pokarmom, bycie zdrowym nie musi być nudne.

Piękno sushi polega na tym, że jest ono łatwo dostępne, dzięki czemu jest idealnym posiłkiem dla pracowników i osób pracujących przy sushi. Naukowcy uważają jednak, że sushi to coś więcej niż wygodny posiłek.

Dlaczego Japończycy są tak zdrowi?

Przeciętnie, każda japońska dieta sushi, składająca się z surowych ryb, chrupiących warzyw i ryżu wypełnionego błonnikiem, zawiera tylko 30 procent tłuszczu, z czego większość należy do zdrowszej odmiany. Nie dziwi więc, że Japończycy są uważani za jednych z najzdrowszych ludzi na świecie.
Efektem tego zdrowego odżywiania jest wskaźnik zachorowań na choroby serca, który należy do najniższych na świecie, a średnia długość życia należy do najwyższych. Niektórzy naukowcy sugerowali nawet, że sushi może w jakiś sposób chronić palaczy przed rakiem płuc.
Jeśli przyjrzymy się składnikom, które można znaleźć w typowym menu sushi, łatwo zrozumieć, dlaczego ten typ kuchni jest uważany za tak zdrowy.

Ryby i owoce morza

Ryby są nisko kaloryczne, zwłaszcza białe, które mają mniej niż 100 kalorii na 100 g. Nawet bogatsze ryby czerwone, takie jak makrela, węgorz i tuńczyk mają mniej niż 200 kalorii na 100 g. Zawierają wszystkie kwasy tłuszczowe omega-3, które mogą pomóc zapobiec chorobom serca, zapaleniu stawów i udarom mózgu.

Ryż

Ten podstawowy składnik japońskiej diety jest doskonałym źródłem węglowodanów, a także zapewnia stały dopływ białka. Ryż nie zawiera glutenu, więc mogą z niego korzystać również alergicy. Biały ryż zawiera mniej składników odżywczych niż ryż brązowy, ale ryż brązowy może blokować wchłanianie żelaza i wapnia do organizmu.

Wasabi

Znasz małą plamę zielonej pasty, która towarzyszy sushi, czyli wasabi, jest bogate w witaminę C.

Wspomaga trawienie i ma silne właściwości antybakteryjne.

Japońscy naukowcy uważają, że przy regularnym jedzeniu wasabi może zapobiegać zakrzepom krwi i wspomagać profilaktykę nowotworową.

Nori (wodorosty morskie)

Wodorosty morskie są nie tylko zaskakująco smaczne, ale również bardzo pożywne. Nori jest bogate w witaminy B1, B2, B6, niacynę i witaminę C oraz zapobiega gromadzeniu się osadów cholesterolu w naczyniach krwionośnych. Ogólnie rzecz biorąc, im ciemniejszy wodorost morski, tym lepiej.

imbir

Korzeń imbiru służy jako środek do oczyszczania podniebienia. Wykazano, że wspomaga trawienie, a także pomaga zwalczać przeziębienia i grypę. Może również zmniejszyć chorobę morską i wzdęcia, więc jeśli jesteś na randce, zamówienie sushi cateringu jest najlepszym rozwiązaniem!

Sos sojowy


Wreszcie, ten smacznie słony sos do zanurzania jest wytwarzany z rozdrobnionej soi bogatej w białko, magnez, potas i żelazo. Sos sojowy jest bardzo słony, więc każdy, kto ma wysokie ciśnienie krwi, powinien mieć go u siebie.

Zostaw komentarz