Słabe strony przedsiębiorstwa cukierniczego.

Według firmy badawczej First Research Inc., rynek sprzedaży detalicznej cukierni w Stanach Zjednoczonych w 2013 r. wynosi 3 mld USD. Zdefiniowanie słabości firmy cukierniczej pozwala na podjęcie działań, które zamienią te słabości w mocne strony i pomogą w zdobyciu rynku o wartości wielu miliardów dolarów.

Zatrudnienie.

Twoi pracownicy są twarzą cukierni dla Twoich klientów. Pracownicy, którzy nie mogą odpowiedzieć na pytania – dotyczące składników chleba i ciast, powodów, dla których  ta cukiernia – http://cukierniaiwona.pl/   jest lepsza od konkurencji lub dla których stosowanie prawdziwej śmietany, jaj i masła tworzy doskonały produkt – powodują straty w sprzedaży. Steve Abrams, właściciel cukierni Magnolia w Nowym Jorku, uważa, że personel jest ważnym elementem sukcesu jego cukierni.

Personel – mieszalnicy i piekarze ciast i pasztecików – może nieświadomie szkodzić cukierni, nie zwracając uwagi na składniki i nie dokonując pomiarów.

Pieczenie jest nauką, a dokładne porcje są wymagane, aby produkty stale okazywały się pyszne. Szkolenie personelu poprzez oferowanie wzorów odpowiednio przygotowanych produktów, jest bardzo ważne dla cukierni. Testuj pracowników, sprawdzając ich wiedzę na temat listy składników zawartych w Waszych wypiekach.

Eksploatacja i czystość.

Piekarnie są kontrolowane i klasyfikowane przez powiatowe lub państwowe urzędy ds. zdrowia. Oceny te są zazwyczaj umieszczane tam, gdzie klienci mogą je zobaczyć. Niższa jakość wpływa na wizerunek jakości cukierni przez klienta. Poważne wykroczenia mogą spowodować zamknięcie cukierni do czasu usunięcia problemu. Słabo funkcjonujące cukiernie, marnotrawstwo odpadów i robocizny, wzrost kosztów i obniżenie marży zysku. Nieodpowiednie wyposażenie powoduje marnowanie ciast i chleba, które nie są właściwie wypiekane. Trzeba przeszkolić pracowników, aby przez cały czas utrzymywali czystość w cukierni. Sprawdź temperaturę lodówki i zamrażarki, aby upewnić się, że mieszczą się one w dopuszczalnych wahaniach. Dowiedz się, jakie są przepisy zdrowotne i je wyegzekwuj.

Zarządzanie finansowe.

Piekarnia jest przedsiębiorstwem i wymaga od właściciela, aby być oszczędnym kierownikiem finansowym, jak również znać tajniki pieczenia. Wypieki są nietrwałą żywnością – jeśli nie sprzedajesz chleba już dziś, trzeba go jutro wyrzucić. Pieczenie kosztuje jednak tak samo. Dokładna wiedza o tym, ile kosztują wypieki, pozwala lepiej zorientować się, jaką cenę trzeba za nie zapłacić. Jeśli finanse nie są twoją mocną stroną, zatrudnij księgowego, aby skonfigurował system księgowy i pokazał, jak z niego korzystać, jakie raporty są standardowe i co oznaczają.

Wprowadzanie do obrotu.


„Piecz a oni przyjdą” nie działa w realnym życiu, tylko w filmach. Możesz myśleć, że twoje wypieki same się sprzedadzą, ale jeśli nie poinformujesz klientów o swojej cukierni, nikt nie zje twoich ciast. Nieistniejący plan marketingowy jest słabością cukierni. Użyj mediów społecznościowych do stworzenia listy przyjaciół, grup i zwolenników. Ogłaszaj specjalne, nowe chleby i przepisy kulinarne na portalach społecznościowych oraz na blogu lub stronie internetowej cukierni. Stwórz konkurs, aby wytypować nowy muffin lub bajgiel, nagradzając zwycięzcę tygodniowym darmowym produktem.

Zostaw komentarz