Zrozumienie psychoterapii i jej działania – Umów się na pierwszą wizytę

Możesz czuć się zdenerwowany kontaktując się z psychoterapeutą. Ten niepokój jest zupełnie normalny. Ale odwaga, by przezwyciężyć ten niepokój i zadzwonić, jest pierwszym krokiem w procesie poprawy samopoczucia. Samo opracowanie planu połączenia i trzymanie się go może przynieść ulgę i skierować cię na bardziej pozytywną drogę.
psychoterapeuci rozumieją, jak trudno jest nawiązać pierwszy kontakt. Pierwsza rozmowa jest dla Ciebie czymś nowym, ale jest to coś, co regularnie wykonują. Pozostaw wiadomość z imieniem i nazwiskiem, numerem kontaktowym i uzasadnieniem połączenia. Wystarczy tylko powiedzieć, że jesteś zainteresowany szerszą psychoterapią. Gdy Twój telefon zostanie odebrany, poprowadzą krótką rozmowę, aby lepiej zorientować się, czego potrzebujesz, czy są w stanie pomóc i kiedy możesz umówić się na wizytę.
Być może będziesz kuszony do skorzystania z pierwszego dostępnego terminu. Poświęć kilka minut, aby się zastanowić, zanim to zrobisz.

Jeśli nie pasuje on do Twojego harmonogramu, możesz zapytać, czy są inne dostępne terminy, które mogą być dla Ciebie lepsze.

Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę?

Musisz pomyśleć o najlepszej porze dnia i tygodnia, aby skontaktować się z psychoterapeutą. Czynniki, które należy wziąć pod uwagę:
Najlepsza pora dnia. Niezależnie od tego, czy jesteś rannym ptaszkiem czy nocną sową, wiedz, kiedy jesteś na najlepszej formie i umów się odpowiednio na spotkanie.
Praca. Jeśli musisz wziąć urlop z pracy, zwróć się do swojego działu kadr, czy możesz skorzystać z urlopu chorobowego na sesje psychoterapeutyczne. Możesz również umówić się na pierwszą wizytę w późniejszym terminie, aby nie musieć później wracać do pracy. Jeśli masz do omówienia niepokojący temat, po pierwszej sesji możesz być zmęczony, emocjonalnie wyczerpany, lub rozproszony.
Obowiązki rodzinne. Jeśli Twoje dzieci nie biorą udziału w leczeniu, nie jest dobrym pomysłem ich zabieranie. Wybierz czas, w którym będzie dostępna opieka nad twoim dzieckiem.
Inne zobowiązania. Sesja psychoterapeutyczna trwa zazwyczaj od 45 do 50 minut. Spróbuj zaplanować sesję w czasie, gdy nie będziesz musiał spieszyć się z kolejną wizytą. Niepokój o to, że spóźnisz się na kolejne spotkanie, odwróci Twoją uwagę od sesji psychoterapeutycznej.

Jak powinienem się przygotować do wizyty u psychoterapeuty?

Po umówieniu się na wizytę, zapytaj psychoterapeuty, jak powinieneś się przygotować. psychoterapeuta może Cię poprosić o to:
Zadzwoń do swojego ubezpieczyciela, aby dowiedzieć się, jakie jest pokrycie Twoich kosztów świadczeń psychiatrycznych, jakie są twoje dopłaty i czy masz prawo do odliczenia. Jeśli nie otrzymasz tych informacji przed planowanym spotkaniem, Twój psychoterapeuta może poprosić Cię o przyjście na wizytę nieco szybciej, aby mógł Ci pomóc w zweryfikowaniu korzyści.
Wypełnij dokumentację nowego pacjenta dla swojego psychoterapeuty. Twój psychoterapeuta może mieć stronę internetową z formularzami, które możesz pobrać i wypełnić przed przyjazdem na wizytę. Jeśli nie, możesz poprosić swojego psychoterapeuty o otrzymanie formularzy i ich wypełnienie w domu, a nie w poczekalni psychoterapeuty. Psychoterapeuta może również dostarczyć pakiet materiałów dotyczących kwestii związanych z logistyką, takich jak opłaty za anulowanie rezerwacji i poufność.

Jeżeli chcesz zapisać się do psychoterapeuty, odwiedź www – http://magdalenaklasik.pl/

Uzyskaj dokumentację od innych psychoterapeutów lub pracowników służby zdrowia, z którymi się kontaktowałeś.


Możesz również przygotować listę pytań, takich jak średni czas trwania leczenia, odczucia psychoterapeuty związane z lekami lub dobre książki na dany temat.
Dowiedz się więcej o terapii. Jeśli któryś z Twoich znajomych wykonał psychoterapię, zapytaj go, jak to było. Lub przeczytaj na ten temat. Jeśli miałeś wcześniej psychoterapię, zastanów się, co Ci się podobało, a co nie, w kwestii podejścia byłego psychoterapeuty.
Pamiętaj o otwartym umyśle. Nawet jeśli jesteś sceptycznie nastawiony do psychoterapii lub idziesz tylko dlatego, że ktoś Ci o tym powiedział, bądź skłonny spróbować. Bądź otwarty i uczciwy, aby móc skorzystać z tej okazji i dowiedzieć się więcej o sobie.
Upewnij się, że wiesz dokąd idziesz. Sprawdź na stronie internetowej psychoterapeuty lub poszukaj na mapie wskazówek dotyczących wizyty w gabinecie psychoterapeutycznym.

Zostaw komentarz